International Baccalaureate (IB) World School
Sekolah IB yang terakreditasi oleh IB World

Tzu Chi Secondary School provides a world class education through
the International Baccalaureate Middle Years Programme and the Diploma
Programme.
The
IB Diploma is an externally examined programme of study which assists students
in entering world class universities around the world.
IB
World Schools share a common philosophy-a commitment to improving the teaching
and learning of a diverse and inclusive community of students by delivering
challenging, high-quality programmes of international education that share a
powerful vision.
Tzu
Chi Secondary School menyediakan pendidikan kelas dunia melalui IB MYP dan IB
DP.
IB
Diploma Programme merupakan program studi yang diuji secara eksternal yang
membantu siswa/siswi masuk universitas kelas dunia di seluruh dunia.
IB
World Schools memiliki filosofi yang sama, yakni komitmen untuk meningkatkan
pengajaran dan pembelajaran di komunitas siswa yang beragam dan inklusif dengan
memberikan program pendidikan internasional yang berkualitas tinggi serta
memiliki visi yang kuat.
MISSION
STATEMENT FROM THE IB
The
International Baccalaureate aims to develop inquiring, knowledgeable and caring
young people who help to create a better and more peaceful world through
intercultural understanding and respect.
To
this end, the organization works with schools, governments and international
organizations to develop challenging programmes of international education and
rigorous assessment.
These
programmes encourage students across the world to become active, compassionate
and lifelong learners who understand that other people, with their differences,
can also be right.
PERNYATAAN MISI
DARI IB
International
Baccalaureate bertujuan untuk mengembangkan generasi muda yang ingin tahu,
berpengetahuan dan peduli yang membantu menciptakan dunia yang lebih baik dan
damai melalui pemahaman dan penghormatan antar budaya.
Untuk
mencapai tujuan ini, organisasi bekerja dengan sekolah, pemerintah, dan
organisasi internasional untuk mengembangkan program pendidikan internasional
yang bermutu.
Program-program ini mendorong siswa/siswi untuk menjadi pembelajar yang aktif, penyayang, dan dapat memahami bahwa orang lain yang memiliki perbedaan juga bisa benar.