GENERAL ENQUIRIES:   (021) 2233 9888   |  ADMISSIONS ENQUIRIES:   0889 2578 113 (whatsapp only)
Tzu Chi School

Unique Features

Keunikan Sekolah Tzu Chi

- Put cursor on images and slide to see others -

Cultivating a Humanistic Character

"To control oneself and have noble manners" is a Tzu Chi philosophy which encourages individuals to live with regard for others, to be polite to others, and to be modest. Tzu Chi school was founded to educate a humanistic character, which includes the development of an appreciation for the values of discipline, social etiquette, personal hygiene and behaviour. These values are exemplified when our students engage with examples and practices inside and beyond their daily classes.

Menumbuhkan Karakter Humanistik

Filosofi Tzu Chi adalah "pengendalian diri dan berbudi pekerti" yang mendorong setiap orang hidup tidak hanya untuk dirinya sendiri, tetapi bagaimana mereka bisa peduli, sopan dan rendah hati terhadap orang lain. Tujuan didirikannya Tzu Chi School adalah untuk mendidik seorang anak secara keseluruhan yang mana mencakup perkembangan nilai – nilai disiplin, etika sosial, perilaku pribadi yang baik dan sehat. Nilai – nilai ini diwujudkan dalam salah satu kelas unggulan kami yang kami sebut 'kelas pendidikan budaya humanis' dimana siswa-siswi terlibat dalam praktek nyata.

- Put cursor on images and slide to see others -

Planting the Seeds of Gratitude, Respect and Love

Students develop an attitude of gratitude, respect, and love through the teaching and learniing of Jing Si Aphorisms, and experiencing the tea ceremony, flower arrangement, and calligraphy class. This attitude is nurtured further through school activities and volunteer activities.

Menanamkan Bibit Rasa Syukur, Hormat, dan Kasih Sayang

Siswa mengembangkan sikap yang berterima kasih, menghormati, dan mencintai melalui pengajaran dan pembelajaran Aforisme Jing Si, serta pengalaman dalam upacara teh, rangakaian bunga, dan kelas kaligrafi. Sikap ini diperhatikan lebih lanjut melalui kegiatan sekolah dan kegiatan relawan.

- Put cursor on images and slide to see others -

Learning and Applying Jing Si Aphorisms.

Tzu Chi was founded in Taiwan by Buddhist monk Master Cheng Yen who over the years has written many aphorisms, these are collectively named: Jing Si Aphorisms. Students learn Jing Si Aphorisms through 5 stages: experience, storytelling, thinking, pratice and self-reflection. It is envisaged that as our students appreciate Jing Si Aphorisms, they can apply them in their daily lives.

Mempelajari dan Mempraktekkan Aforisme Jing Si

Tzu Chi didirikan di Taiwan oleh biksu Buddha Master Cheng Yen yang selama bertahun-tahun telah menulis banyak aforisme, yang secara kolektif dinamakan: Jing Si Aphorisms. Siswa belajar Jing Si Aphorisms melalui 5 tahap: pengalaman, penceritaan, berpikir, praktik, dan refleksi diri. Hal ini diharapkan bahwa ketika siswa kami menghargai Jing Si Aphorisms, mereka dapat menerapkannya dalam kehidupan sehari-hari.

- Put cursor on images and slide to see others -

Diversified Community Service Activities

Tzu Chi Secondary School students have many opportunities to participate in service activities across the curriculum and with Tzu Chi volunteers, such as environmental protection, medical volunteering, distribution of aid, fundraising activities, pouring of bamboo banks, etc. Tzu Chi students participate in various service activities to express gratitude, respect, and love. From the cleanliness of the campus environment to the polite interaction between teachers and students, we will jointly create a school with a humanistic temperament.

Beragam Aktivitas Pelayanan Masyarakat

Siswa Tzu Chi Secondary School memiliki banyak kesempatan untuk berpartisipasi dalam kegiatan pelayanan melalui kurikulum dan dengan relawan Tzhi Chi, seperti perlindungan lingkungan, relawan medis, distribusi bantuan, kegiatan penggalangan dana, pembuatan celengan bambu, dan lainnya. Siswa Tzu Chi berpartisipasi dalam berbagai kegiatan pelayanan untuk mengekspresikan rasa terima kasih, menghormati, dan mencintai. Mulai dari kebersihan lingkungan sekolah hingga interaksi sopan antara guru dan siswa, kita akan bersama-sama menciptakan sebuah sekolah dengan tempramen humanistik.

Ren Wen description

慈济学校创办人证严法师首重「人文教育」, 强调以智慧法水守护学生的清净本心。 人文即是「人品典范,文史流芳」, 慈济学校以「教之以礼、育之以德、导之以正」为品格教育方向。 小学教育要打稳生活教育的根基, 中学教育要引导学生建立正确的人生方向, 大学教育要教导学生深知自己的本分和使命。 

人文所表达的是一种美、一种生活态度, 以「礼」为基本轴心, 转动「感恩、尊重、爱」的正确人生价值, 并落实在日常生活中, 流露文质彬彬的气质。 人文素质的学习与涵养, 不只有外在的知识修学, 内心也要修养。 人文衍生的不仅是生命的精髓, 人格的升华, 也是慧命的成长, 是一个做人的最高品质。